fredag 10. juli 2009

Sommer, del II

Ble litt lite utbroderende siste innlegg mine 2 lesere. Jeg har altså vært på hytta med onkel i Osen, og jeg har ikke sove bort sumernatta. Jeg har gjort to ting hele den uka jeg var der. Fiska og gått tur til fiskeplass. Men på turen dit må jeg nevne en ting jeg opplevde på ferja. Jeg kjører om bord og stopper bila. I sidesynet ser jeg noe som faller eller bekker og snur meg etter det. Det som "bekket" var setene i bila ved siden av.

De to som satt i dem ligger allerede oppå hverandre. Når jeg går opp på dekk så kan vi alle se at de bedriver intimt "håndarbeid" kan du si.
Men ferjeturen var ikke bare ubekvem. Finfin solnedgang.


Framme i Osen er det ikke mye å si egentlig. Jeg har kost meg maks. Har fisket som jeg hadde det som sommerjobb, og gått tur. Sånn skikkelige turer. Takk til onkel Terje som har vært med. Det ble Bading med hopp ut i elva, fottur til vannet, og sikkert 20+ timer fisking og sikkert 100 sei og få i strømmen.

Jeg skulle egentlig på solodøgn, men det ble avlyst pga knott. Jeg syns det er lov når det er så mye knott at det er forstyrrende for synet. Som å ha på ALTFOR skittne briller. Legg forresten merke til alle fluene som følger onkel når han hopper over juvet.




Som en btw, det var fuglereir i kjøkkenveggen. De var stygge, blinde og bråkete.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar